ANWB

Goed begin van het nieuwe jaar, de 968 is door de ANWB naar huis getransporteerd, kettingspanner blok op de kop is losgekomen. Een grote bende natuurlijk.
Schade is in ieder geval het oliekanaal naar de spanner, of er nog meer schade is kan ik nog niet zeggen. Onderdeeltje maar wel besteld, want zonder kan ik niet testen of de motor schade heeft. Zo ja, dan is het einde oefening en gaat ie er uit. Dus ik hoop dat het mee valt.

Een paar uur verder……

Ik heb goede hoop dat het mee valt. De kleppendeksel is heel licht aangetikt door de zijkant van het ventielblok, en je ziet dat de koppen van de inbusboutjes iets hebben lopen schuren.
Het kleine stukje leiding naar de variocam is gebroken.

Verder ziet er niets droog of stuk uit, en uiteindelijk bleek er ook maar zo’n twee liter olie bij te moeten om tot max bij te vullen.
Oliedruk heeft ook niet gebrand.
Ketting en glijplaatjes zien er nog goed uit e.d.
Wel heb ik ook de inbusboutjes voor het variocam blok nieuw besteld, schroefdraad ziet er niet helemaal scherp meer uit.
Goede kans dat met het nieuw vastzetten, en nu goed, (laatste keer los geweest bij aankoop) samen met het vervangen van die leiding dat het verder geen gevolgen heeft gehad.

Die oliezooi op de kleppendeksel komt omdat een van de boutjes van de deksel vast zit aan het ventielblok, wat dus los zat en daardoor kon de olie langs die bout vrij naar buiten spuiten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.