Verdelerkap, kabels, rotor en bougies

Vandaag had ik een uurtje tijd om de verdelerkap, kabels, rotor en bougies te vervangen.
Dacht dat ik dat makkelijk zou halen, maar was toch even puzzelen om de kabels weer netjes onder de metalen kap te krijgen.
De motor liep af en toe op drie cilinders leek het, ik denk maar weet niet zeker, dat ik de oorzaak gevonden heb:

Verder een lekkere optater gehad van de bobine, die ik nog voel, en vervolgens een bijna nieuwe broek compleet stuk getrokken doordat ik over iets heen viel en langs de gereedschapkar schampte die een scherpe lade open had staan. Zo wordt zelf doen nog duur….
Maar uiteindelijk dus toch het hele spul vervangen en ook de luchtfilter vernieuwd.
Oude bougies zagen er netjes uit, niet vet of zo.
Nu hopen dat er deze week nog meer vrije tijd komt om de leiding van de automaatbak te vervangen met de olie, dan is het grote onderhoud weer compleet.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.