Schakelfippers laatste deel

Het projectje schakelen op het stuur is helemaal naar verwachting afgerond.
De schakelknopjes doen precies wat ze moeten doen.

Ik vind het helemaal geweldig, dit was echt iets wat ik vanaf de aankoop al graag wou doen. Met de originele Porsche onderdelen en slechts minimale aanpassingen zeer goed uit te voeren.

In het kort de werkzaamheden:

1. Draden trekken naar de stuurkolom vanaf de schakelaars voor opschakelen en neerschakelen naast schakelhendel.
2. Massa draad naar de stuurkolom leggen.
3. Een 964/993/986/996 stuur zien te vinden voor een aardige prijs. Na de 996 wordt het lastiger omdat de diameter van de stuuras dan groter is. (Ik heb onderdeel 993.347.804.64 op e-Bay kunnen kopen.)
4. Een clock-spring, zeg maar de draadspoel tussen de stuurkolom en het stuur zelf, kopen. (onderdeelnummer: 996.652.213.02)
5. Aansluitingen van de nieuwe draden vanaf de tiptronic, massa en de bestaande claxon draad aanpassen zodat ze aan de clock-spring gekoppeld kunnen worden. (Er zouden passende contrastekkers moeten bestaan bij Porsche, maar ik kon het niet vinden en de leverancier ook niet. Daarom beide kanten voorzien van een universele AMP stekker.)
6. Afdekkapje op de stuurkolom achter het stuur moet iets aangepast worden omdat de diameter van een 996 clock-spring groter is dan die van de 968. En omdat het stuur anders tegen deze kap aanloopt moeten de afstandbusjes achterop de afdekplaat ingekort worden naar ca 5mm om niet aan te lopen.
7. De plek waar de moer van het stuur komt, moet ca 6 mm dieper worden om de moer goed vast te kunnen zetten. (Frees, speedboor, of slijpsteentje van ca 3cm doorsnede)
8. Ca 1,5 tot 2 uur tijd.

En op verzoek van Dennis een filmpje, en dat is best lastig als je geen camera man/vrouw in de buurt hebt.
Toch op weg naar huis de laatste meters even de iPhone in de linkerhand gepakt en de rechterhand gefilmd.
Het ziet er niet uit, maar je krijgt misschien een indruk van de knopjes zo:

 

Meer over dit onderwerp:

993/996 stuurtje binnen

Schakelfippers deel 2

Schakelflippers

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.