Porsche 944 S

Toen mijn vrouw in 2003 haar paarse Renault Twingo inruilde voor een Ford Mondeo station, zodat we een goede gezins-auto hadden, kon ik een leuke tweedehands auto gaan zoeken zonder rekening te houden met aantal zitplaatsen e.d.
Eerst ging ik op zoek naar een mooie Porsche 911.
Al snel werd het me duidelijk dat deze erg duur waren, zowel in onderhoud als in aanschaf.

De 944 had ik nooit veel aandacht geschonken omdat door velen werd verteld dat dit geen echte Porsche zou zijn.
Dat had ik dus even helemaal mis!
Nadat ik de website http://www.944forum.com had bekeken, bleek dat de 944 in de meeste opzichten veel meer te bieden heeft dan een 911. Na een testrit en de nodige enthousiaste verhalen bij meneer Timmerman in Alteveer , een Porsche specialist in Drenthe, was het gebeurt, ik was verliefd… In Februari 2003 kocht ik dan mijn eerste Porsche, een 944S.

Porsche 944S

Img_0044

Img_0166_t

PICT0031.jpg

PICT0032.jpg

PICT0033.jpg

944S 16 klepper
944S 16 klepper
Start Porsche-944.nl toertocht bij carpoolplaats Andelst/Zetten
Start Porsche-944.nl toertocht bij carpoolplaats Andelst/Zetten
Mijn Porsche 944 ergens bij Westervoort
Mijn Porsche 944 ergens bij Westervoort

Onder de kap huist een 2,5 liter 4 in lijn, 16 klepper Porsche motor (geen Audi dus, voor de niet kenners…). Deze is goed voor 190 Paardenkrachten, en drijft de achterwielen aan.
Ik ben erg onder de indruk van de techniek, kwaliteit en rijeigenschappen van de 944 en helemaal gek van de mooie vormen van deze auto, neus, bolle spatborden…..

De auto was gekocht bij een bedrijf in Renkum, en bleek een echt maandagmorgenmonster te zijn. Wat er stuk kon gaan ging ook stuk.
Tegen de tijd dat ik alle wegenwachters in de omgeving van Westervoort en Zetten bij de voornaam kende vonden wij het tijd om de auto te verkopen.
Ik moet bekennen dat het afscheid na ruim 80.000 kilometers zwaar viel 🙁

Deze auto gehad van 2003 tot 2006.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.